Det I læser - Børnelitteratur

Det I læser - for børn

21.06.23
Vores skønne nyhedsbrevsabonnenter har læst gode bøger, og delt deres oplevelser med os. Vi har samlet op, og her får I godt og vel tre rigtig gode bud på familievenlige børnebøger som er lige til at låne med hjem.

I det seneste nummer af vores nyhedsbrev for børnefamilier spurgte vi jer, hvad I læser sammen som familie. Det er der kommet et væld af gode anbefalinger ud af.

Der er lidt til alle aldre, og også noget som forældre kan nyde at være med til at læse. Anbefalinger fra jer til jer. God fornøjelse.

Flotte billeder, Danmarkshistorie og alle børnenes yndlingsgris

1. "Vi læser: Påfugl af Ane Bjørn for anden gang nu. En rigtig fin bog om at være sig selv og med flotte illustrationer."
    Find 'Påfugl' her

2. "Lige nu læser vi Sigurds Danmarkshistorie. Børnene på 7 og 10 nyder virkelig at lytte og lære. Her til aften har vi hørt om de brølende 1920-ere, og som tillæg sunget Jens Vejmand, da Jeppe Aakjær nævnes af Sigurd. Fed oplevelse."
    Find 'Sigurds Danmarkshistorie' her
    Find 'Sigurd fortæller Danmarkshistorie bind 1' her
    Sigurd fortæller Danmarkshistorie bind 2' her

3. "Gurli Gris i konkurrence med Peter Pedal"
    Find masser af materialer med 'Gurli Gris' her
    Find sjove bøger med 'Peter Pedal' bøger her

Send os jeres anbefalinger

I læser også faglitteratur, krimier og romaner så dem har vi også samlet til jer:

Det I læser - Faglitteratur
Det I læser - Krimi og spænding
Det I læser - Romaner og noveller

Vi vil altid gerne høre fra jer og dele jeres læseoplevelser og anbefalinger videre. Så hvis I vil dele jeres største læseoplevelse som familie, en god anbefaling eller hvad I læser lige nu. Så tøv ikke med at skrive til os på nyheder-bibliotek@aalborg.dk. Det er selvfølgelig anonymt.

Vil I være en del af holdet?

Hvis I vil være en del af holdet der jævnligt får spørgsmål om læse- og biblioteksvaner og samtidig deltage i konkurrencer med bogpræmier, få inspiration og nyheder fra biblioteket, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev for voksne og/eller for børnefamilier. Læs mere og tilmeld dig nyhedsbrevene her.