Romaner og noveller

Det I læser - romaner og noveller

22.06.23
Vores skønne nyhedsbrevsabonnenter har læst gode bøger, og delt deres oplevelser med os. Vi har samlet op, og her får du hele 10 gode romaner og noveller, som er lige til at låne med hjem.

I det seneste nummer af vores nyhedsbrev spurgte vi jer, hvad I læser. Det er der kommet et væld af gode anbefalinger ud af.

Vi har udvalgt 10 af dem og der er alt fra bestsellerdrama af Lucinda Riley over Jens Blændstrups blændende skæve skriverier, til én af de helt store klassikere fra Lev Tolstoj. Anbefalinger fra jer til jer. God fornøjelse.

1. "Jeg er i gang med ‘Et lille liv’ af Hanya Yanagihara - en skøn roman om mennesker og venskab ❤"
    Find 'Et lille liv' her

2. "Lige nu læser jeg “Om hundrede år”. Den burde alle læse og blive klogere på livet af."
    Find 'Om hundrede år' her

3. "Lev Tolstoj: Anna Karenina. Vil bruge de næste måneder på klassikere."
    Find 'Anna Karenina' her

4. "Maren Uthaugs 11% kan anbefales, god og anderledes roman."
    Find '11%' her

5. "Jeg læser noveller lige nu “Sorgens balalajka” af Jens Blendstrup. Selvfølgelig lånt på biblioteket."
    Find 'Sorgens balalajka' her

6. "Jeg læser Kerstin Ekman: En by af lys. Jeg er en del af en læsegruppe, som har eksisteret i over 10 år. Vores bogvalg er ofte nordiske forfattere, og vi viger ikke tilbage for at læse ældre bogudgivelser som denne fra 1983."
    Find 'En by af lys' her

7. "Jeg læser lige nu Annas Sang af Benjamin Koppel. En skøn, beskrivende familiehistorie. Der er både alvor og humor."
    Find 'Annas Sang' her

8. "Jeg læser "Brænd alle mine breve", som er en rigtig fin fortælling om familierelationer og fortiden."
    Find 'Brænd alle mine breve' her

9. "Jeg læser nu sjette bind af De syv søstre, skrevet af Lucinda Riley, dejlig serie."
    Find 'De syv søstre-serien' her

10. "Jeg er igang med at læse Jane Aamunds bøger igen igen elsker dem alle."
    Find Jane Aamunds forfatterskab her

Send os dine anbefalinger

I læser også faglitteratur, krimier og børnebøger, så dem har vi også samlet til jer:

Det I læser - Faglitteratur
Det I læser - Krimi og spænding

Vi vil altid gerne høre fra dig og dele dine læseoplevelser og anbefalinger videre. Så hvis du vil dele din største læseoplevelse, en god anbefaling eller hvad du læser lige nu. Så tøv ikke med at skrive til os på nyheder-bibliotek@aalborg.dk. Det er selvfølgelig anonymt.

Vil du være en del af holdet?

Hvis du vil være en del af holdet der jævnligt får spørgsmål om læse- og biblioteksvaner og samtidig deltage i konkurrencer med bogpræmier, få inspiration og nyheder fra biblioteket, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev for voksne og/eller for børnefamilier. Læs mere og tilmeld dig nyhedsbrevene her.