Børnene anbefaler

23.10.23
Hvad læser de børn der besøger børnebiblioteket?

Jo, nu skal du høre. Vores kollega Majken gik en tur i børnebiblioteket i efterårsferien og spurgte børnene hvilken bog de synes var rigtig god.

Det var der heldigvis mange der gerne ville svare på og vi har samlet titlerne, samt begrundelserne her.

Oscar, 7 år: ”Starforce – Rebel academy”
Mega spændende og så er det dejligt med mange billeder.

Lily, 5 år: ”Sigurds følelser – jeg er vred”
Den handler om regnbuer og når han bliver sur så bliver hans hår rødt, men så laver han vejrøvelser og så bliver han regnbuet igen.

Rune, 8 år: ”Fanget i et spil”
Fed fordi man læser om at redde verden og så er den om Minecraft og alle de computerspil jeg kender.

Maisa, 3 år: ”Bare numser i sneen”
Moren er sjov. Hun tisser i sneen med bar numse.

Oline, 10 år: ”Bidt af ballet - Pagten”
Den handler om venner og så brækker hun foden og så, hvad skal hun nu gøre. Den er rigtig god.

Tea, 3 år: ”Peter Pedal”
Fordi han laver sjove ting og jeg bare elsker ham.

Kristian, 5 år: ”Orla Frø-snapper”
Sjov, lidt uhyggelig og spændende. Det er sjovt at Orla Frøsnapper bander.

Astrid, 7 år: ”Frode og alle de andre rødder”
Sjovt fordi de voksne er så fjollede og skøre og fordi lille Ditte ikke kan lade være med at sige ”sgu”.

Oscar, 7 år: ”Vitello”
Det giver gode drømme synes jeg, at læse Vitello og så er han bare helt vildt fræk.

Marius, 11 år: ”Fullmetal Alchemist”
Jeg elsker bare manga og jeg har læst dem på engelsk, så jeg er faktisk blevet mega god til engelsk. De er mega spændende.

Mahyar, 13 år: ”Tom Gates – Min geniale verden”
Den er bare mega sjov og så kan jeg mega godt lide tegningerne i den.

Logan, 8 år: ”Monsterjagten”
Spændende og sejt at han befrier monstre og bliver venner med dem.

Elias, 6 år: ”Axel elsker biler”
Min yndlingsbil er Ferrari og den er sjov fordi han er en and, og så må han ikke køre bil, men så han det bare alligevel

God læselyst!