Hey ho og en hel flaske rom!

13.02.24
I litteraturens verden findes der mange pirater og sørøvere, og en af de mere kendte er nok historien om ’Skatteøen’, hvor vi følger den unge dreng Jim Hawkins, som kommer i snak med en gammel kaptajn.

Kaptajnen kommer til at tale over sig om en utrolig værdifuld skat, der er gravet ned på en øde ø – eller er øen helt ubeboet…? Jim tager på jagt efter skatten – men hurtigt har han en hel flok pirater i hælene, som også er ude efter skatten.

Oplev forestillingen Skatteøen
I vinterferien kan du være så heldig at opleve en levende fortælling om Skatteøen, når Aalborg Kongres og Kultur Center byder velkommen til Folketeatrets eventyrlige forestilling ’Skatteøen’. Har du ikke bestilt billetter, kan du faktisk tage på skattejagt på Svenstrup og Vodskov Bibliotek, Hovedbiblioteket og i bogbusserne i uge 7 og 8 og få muligheden for at vinde 2 billetter til søndagens forestilling – billetterne er venligst udloddet af AKKC.

Som optakt til forestillingen kan du låne bogen om Skatteøen, som faktisk er udgivet i flere varianter. Men du kan også låne bøger om en masse andre pirathistorier. Aaaaaarrrrww splitte mine bramsejl!