Det I læser: Anbefalinger fra børn

18.03.24
På Vejgaard Bibliotek har vi den seneste tid fået flere boganbefalinger fra især børn. De fortjener selvfølgelig at blive delt med andre børn, som forhåbentlig kan blive inspireret til en ny læseoplevelse. Der er noget for både store og små børn.

Vi er altså rigtig glade for at kunne præsentere en perlerække af anbefalinger fra jer til jer. God fornøjelse.

Enhjørningemagi-serien af Daisy Meadows

5 stjerner ⭐⭐⭐⭐⭐

”Kan du lide enhjørninger, så skal du læse den her bog.”

Kort om første bog i serien: Aisha og veninden Emilie finder en magisk enhjørning på loftet og er pludselig i den smukke enhjørningedal, hvor dronning Aurora hersker. Men onde kræfter er på spil. Kan pigerne hjælpe?

Reserver serien her.

Nikkis dagbog – historier fra et ik’ specielt fedt liv af Rachel Renée Russell

5 stjerner ⭐⭐⭐⭐⭐

”Nikkis dagbog er en serie. Hun går på en skole som har mange irriterende elever.”

Kort om bogen: Nikki starter på en ny skole, og hun vil virkelig gerne være en af de smarte. Det er bare umuligt, når man har en total gammel mobil. Nikki skriver sine sjove, pinlige og ikke mindst kiksede ting i sin lige så kiksede dagbog.

Reserver bogen her.

Rosenholm-trilogien af Gry Kappel Jensen

4,5 stjerner ⭐⭐⭐⭐

”De fire piger går på Rosenholm Kostskole, men alt er ikke som det ser ud. Mens de lærer om magi, skal de opklare et mord. Kærlighed, magi, venskab og mystik.”

Kort om første bog i serien: Kamille, Victoria, Malou og Kirstine er alle indskrevet som førsteårselever på den mystiske Rosenholm Kostskole. Det bliver et år fyldt med magi, venskab og kærlighed, men pigerne opdager snart, at skolen gemmer på en dyster hemmelighed.

Reserver serien her.

Vitello af Kim Fupz Aakeson

5 stjerner ⭐⭐⭐⭐⭐

”Jeg vil anbefale den til andre, fordi den er sjov og god.”

Kort om serien: Med Vitello har Kim Fupz Aakerson skabt den initiativrige og fantasifulde dreng, der med naiv godhed kaster sig ud i livet. Men den gode vilje er ikke altid nok. Så mange sjove episoder opstår i bøgerne, men også altid med lidt bagtanke, så både barn og voksen får lidt at tænke over.

Reserver bøger fra serien her.

Husk, at du altid er mere end velkommen til at sende os din egen boganbefaling. Det kan gøres ved at skrive til os på nyheder-bibliotek@aalborg.dk. Det er selvfølgelig anonymt.