Hænder bygger med LEGO-klodser og figurer
Foto af Amélie Mourichon via Unsplash

Fakta for børn
For børn
Børn

Build the Change – byg kreative løsninger på udfordringer oplevet af børn og unge i Aalborg Kommune

22.04.24
Nu får I chancen, som familie eller enkeltvis, for at prøve en anderledes og kreativ metode til at finde gode bud og ideer til at skabe en bedre fælles fremtid.

Byg ideer/ løsninger i LEGO på nogle af de dilemmaer, der optager børnene i Aalborg Kommune.

By en løsning og inspirer andre

Det er ret simpelt. I vælger en udfordring eller formulerer selv en udfordring, som I finder vigtig. Derefter griber I en byggeplade og bygger jeres kreative løsning på udfordringen.

I slutter med at udfylde et beskrivelseskort og placerer jeres kreation på udstillingsbordet, så andre kan lade sig inspirere.

Del din udfordring på forhånd

Har dit barn nogle udfordringer, som de oplever enten i dagligdagen eller andet, der måske spænder ben for klimaet, kan I sende idéen til Lea på lea.christensen@aalborg.dk.

Hun samler ideerne sammen – og præsenterer dem for Aalborg Bibliotekernes Bogklub, som udvælger en håndfuld, som vil blive brugt i forbindelse med LEGO Build the Change workshoppen. Deadline for indsendelse af udfordringer d. 12. April.

Om Uge 17 – Borgernes verdensmålsuge

Arrangementet er en del af Uge 17 - Borgernes verdensmålsugen. I uge 17 gør vi en ekstra indsats for at synliggøre de ting, der allerede sker i lokalområderne. Her kan vi få nye ting til at ske ved at binde lokale kræfter sammen med fælles mål og ambitioner.

Ugen afholdes parallelt med en række landsdækkende UGE17- initiativer, hvor bibliotekerne og en lang række nationale organisationer sætter spot på verdensmål, bæredygtighed og alt det grønne.

Du kan læse mere på www.aalborgbibliotekerne.dk/uge17 og få idéer til aktiviteter, der kan afholdes i netop dit lokalområde. Lokalbibliotekerne i hele kommunen markerer også uge 17 og samarbejder gerne om arrangementer, lokaler m.v.

Grønt logo for LEGO®-kampagne, med teksten Build the Change

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Nej - kontakt personalet for niveaufri adgang
Handicapvenligt toilet: Ja
Fast teleslyngeanlæg: Nej – kontakt personalet for lån af mobil teleslynge to dage før

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket – via dette link

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.