Teater Nordkraft – Kærlighed og dødsangst til premiere

29.09.23
HJERTESTORM tager pulsen på kulturlivet i Aalborg. I afsnit 5 har vi talt med Minna Johanneson fra Teater Nordkraft

Lyt til Hjertestorm afsnit 5 Teater Nordkraft – Kærlighed og dødsangst til premiere

Hvordan kan dødsangst og svigermødre spille ind i en teatervirkelighed? Det og meget mere taler vi om med en sprudlende teaterchef, Minna Johanneson fra Teater Nordkraft, i femte afsnit af Hjertestorm.

Teatret, der kom til verden som en sammenlægning af Jako-Bole og Jomfru Ane teatret, er efterhånden blevet en 13 år gammel, kreativ teenager.

Det lille stemningsfulde storbyteater med farvestrålende vægge, fede møbler og en duft af scenerøg og varme lamper dannede rammen for vores snak med Minna, som blandt andet kan prale af at være den første, der har fået rettighederne til at sætte Maren Uthaugs ”Hvor der er fugle” op som teaterstykke. Dét fik vores bibliotekshjerter til at storme, og blev anslaget til en interessant samtale om teater, bøger, den gode fortælling og blandt andet også de førnævnte svigermødre.

Tag godt imod det femte afsnit af Hjertestorm.