Betaling med kreditkort

Ny betalingsmetode: Mit betalingsoverblik

Alle mellemværender  - gebyrer og erstatninger - skal fra den 23. oktober 2023 betales i den fælles kommunale løsning, "Mit Betalingsoverblik".

Fra 23. oktober 2023 vil håndteringen af bibliotekets gebyrer og erstatninger overgå til Aalborg Kommunes fælles opkrævningsafdeling med betaling via den nye fælles kommunale betalingsløsning "Mit Betalingsoverblik".

Det betyder også at samtlige biblioteker og bogbussen fra nu er kontantløse.

Du logge ind på "Mit Betalingsoverblik" med MitID og orientere dig om, hvordan det ser ud.

Herunder kan du se, hvordan du griber det an, når du vil betale via hhv. aalborgbibliotekerne.dk og app'en Biblioteket. Vi har desuden lavet en FAQ her, hvor du kan få svar på en række ofte stillede spørgsmål.

Betaling via hjemmesiden

• Log ind på hjemmesiden.
  • Vælg "Betal gebyrer" under "Min side"-menuen til højre. Her kan du se om du har mellemværende.
  • Tryk på Gå til "Mit betalingsoverblik" for at betale.

Har du spørgsmål til rykkere og/eller brug for hjælp til betaling via "Mit betalingsoverblik", kan du henvende dig til til Aalborg Kommunes opkrævning på 9931 1830

Læs mere på aalborg.dk

Har du spørgsmål til, hvordan et gebyr er opstået kan du henvende dig til os på 9931 4300.

Betaling via app'en Biblioteket

• Åbn og login i app'en Biblioteket
  • Gå ind under "Mine materialer" og vælg "Mellemværender".
  • Tryk på knappen "Betal" for at blive ledt videre til "Mit betalingsoverblik".