Kvindernes Internationale Kampdag skal fejres

Hjælp os med at lave de bedste arrangementer i forbindelse med Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts 2024.

Siden 1910 har kvinder verden over haft en international dag. I Danmark, siden 1960'erne, har dagen været omtalt som Kvindernes Internationale Kampdag, mens den globalt er kendt som Den Internationale Kvindedag. Der er masser af emner, som for eksempel vold mod kvinder, økonomisk lighed, kvindehandel og prostitution, kvinder der gør en forskel, sexisme og seksuel chikane, Sharia, kvinders sundhed og negativ social kontrol, man kan tage fat på, men vi vil gerne høre, hvad du ønsker, vi skal sætte fokus på.

Hvad kunne du tænke dig, at bibliotekerne i Aalborg sætter fokus på i forhold til kvinder i 2024?

Vi vil rigtig gerne høre fra dig derude. Din mening tæller. Hvad kunne du tænke dig at vide mere om? Har du en historie eller en idé til et foredrag, debat, udstilling eller andre emner, som vi skal sætte fokus på på vores biblioteker?

Så skriv til Hanne Guldhammer Møller på hanne.guldhammer.moller@aalborg.dk.

PS. Vi glemmer ikke mændene! Mændenes internationale kampdag er siden 1999 har været fejret den 19. november.