Oplev Anders Lund Madsen, Vicky Knudsen og Anne Hjernøe til naturmødet 2021

28.05.21
Naturmødet 2021 løber af stablen 28.-30. maj og du kan igen være med direkte hjemme fra din sofa.

Naturmødet er et årligt nationalt folkemøde om og i naturen. Pga. coronakrisen blev Naturmødet 2020 afholdt online, det gør det igen i år.

Hvad er Naturmødet?

Naturmødet er - helt ligesom naturen - for alle. Der er sammensat en dagsorden for naturdebatten i Danmark og over tre dage skal der udveksles holdninger, viden og naturglæde.

Gennem online debatter, samtaler, podcats, oplevelser og meget mere, vil dit syn på naturen blive udfordret. Hvad skal vi med den? Skal den reddes eller bruges? Der er lige så mange meninger som der er forskellige slags natur - kom og bliv klogere.

Sådan bliver naturen hørt

DR er mediesamarbejdspartner med Naturmødet ONLINE. “P1 har gennem de senere år sendt live fra Naturmødet og vil også i år gerne løfte viden, inspiration og debat om natur ud til danskerne," forklarer P1’s kanalchef Thomas Buch Andersen. “Det vil vi gøre i en række af P1’s faste formater, podcasts mv."

Nogle af produktionerne realiseres også i tilknytning til DRs Naturårs-samarbejde med Friluftsrådet, Naturstyrelsen og Danske Naturhistoriske Museer - Vores Natur’s aktiviteter og indsatser

Kombinationen af Naturmødets stærke faglighed og netværk på naturområdet og DR’s formidlingskompetencer skaber dermed et godt udgangspunkt for Det Digitale Naturmøde.

Velkendte ansigter i front

Til at styre slagets gang trækker Naturmødet på en række velkendte ansigter, bl.a. Anders Lund Madsen, Vicky Knudsen og Anne Hjernøe. De vil med hver deres stemme anråbe, hvorfor det er vigtigt at fokusere på naturen - også under corona. Danmark er stadig på en mission for verden, hvor sammenholdet er vigtigere end nogensinde.

Programmet er spækket med gode ting

Der er både walk' n' talks, debatter om havets natur, om friluftsliv, naturnationalparker og meget mere. Lærerige oplæg om myrer, hvepse, rovfugle og andre spændende ting.

Se programmet for Naturmødet 2021 her