Kristian anbefaler: Manga

25.03.24
Er dit barn også vild med den japanske tegneserie-genre manga? Uanset om det er de klassiske tegneserier eller anime-serierne som hitter, har vi et stort udvalg af både nye og ældre manga-bøger på Hovedbiblioteket.

Manga-genren oplever i øjeblikket en renæssance, og derfor har vi på Aalborg Bibliotekerne været i kælderen for at finde vores manga-bøger frem. Vi har støvet dem af og sat dem op på Hovedbiblioteket, og så har vi naturligvis suppleret med en pokkers masse nye, spændende mangaer, som står klar til at blive lånt ud.

Vi har faktisk indkøbt så mange mangaer, at det langt fra er dem alle sammen, vi kender. Men vi kan i hvert fald garantere, at vi har alt lige fra klassikerne som ’One piece’, ’Naruto’ og Dragonball’ til helt nye genudgivelser som ’My Hero Academia’, ’dandadan’-serien og ’Radiant’. Med andre ord: Vi har masser af spændende titler for hele familien at grave sig ned i, hvis man elsker manga.

Endelig har vi også indkøbt en masse engelske manga, der virkelig udfordrer og hjælper læselysten. For ja, manga-tegneserier er altså også læsning! Faktisk hører vi fra flere dansklærere, at de gerne vil have, at deres elever læser dansksprogede manga – og vi har altså over 350 at vælge mellem på dansk.

Så hvis du har en manga-elsker derhjemme, er det bare med at slæbe vedkommende med på Hovedbiblioteket. Det er selvfølgelig også muligt at reserve vores manga online og få dem sendt ud på jeres lokale bibliotek, hvis I foretrækker det i stedet.

Husk at biblioteket er til for jer – så brug os i stedet for at overfylde hylderne derhjemme.