Det I læser: Bedste børnebøger fra 2023

08.01.24
2023 har givet os masser af sjov, spændende, flot og eventyrlig litteratur til de mindste. Vi har spurgt vores nyhedsbrevsabonnenter om, hvilke børnebøger udgivet i 2023, der er deres favorit. Find svarene og bliv inspireret her.

I det seneste nummer af vores nyhedsbrev for børnefamilier spurgte vi jer, hvilke børnebøger udgivet i 2023 der er favoritten hjemme hos jer. Det er der kommet en række gode anbefalinger ud af – fra jer til jer. God fornøjelse.

1. ”Vores favorit er ’Bluey – Drømmeland’, fordi vi bare ikke kan få nok af Bluey og hendes fantastiske univers.”
Find ’Bluey – Drømmeland’ her.

2. ”’Devastys’ hævn’, fordi den er fyldt med handling, så ungerne holder interessen ved lige gennem hele bogen.”
Lån Devastys’ hævn af Lakserytteren gennem Bibliotek.dk her.​​​​​​​

3. ”Herhjemme elsker vi Kristians 'På sporet af...'-bøger. Masser af sjove fun facts for store og små. De er blevet læst igen og igen - både højtlæsning af de voksne og af huset 9-årige."
Find ’Kristian på sporet af – Ild og Vand her.
Find ’Kristian på sporet af – opdagelsesrejsende’ her.
Find ’Kristian på sporet af – verdens vilde traditioner’ her.

4. ”Min (og mine børns) absolutte favorit børnebog fra 2023 er ’Den fantastiske bus’.”
Find ’Den fantastiske bus’ af Jakob Martin Strid her.

​​​​​​​Vi vil altid gerne høre fra jer og dele jeres læseoplevelser og anbefalinger videre. Så hvis I vil dele jeres største læseoplevelse som familie, en god anbefaling eller hvad I læser lige nu, skal I ikke tøve med at skrive til os på nyheder-bibliotek@aalborg.dk. Det er selvfølgelig anonymt.