Ordkraft inviterer til en sprudlende aften i bøgernes tegn

04.10.23
Gå ikke glip af denne spændende aften, hvor Annette Bjergfeldt og Astrid Saalbach vil inspirere med deres forfatterskaber.

Efteråret trænger sig på, og det giver anledning til at sætte sig i sofaen med en god bog i hænderne.

Kom og få inspiration til de nyeste læseoplevelser tirsdag den 10. oktober, når Ordkraft byder forfatterne Annette Bjergfeldt og Astrid Saalbach velkommen til samtaler om deres forfatterskab og anmelderroste bøger.

Annette Bjergfeldt om Mr. Saitos Rejsebiograf

"På den måde handler bogen egentlig også om film. For en film består af bidder, den består af ord og den består af musik. Så det er ikke helt tilfældigt, at den har fået det fokus på en eller anden måde.

Der var noget omkring det med film. Jeg er ligesom et menneske, der altid har skabt noget, lige fra jeg var helt lille. Jeg har altid været optaget af det."
Læs interviewet med Annette Bjergfeldt

Astrid Saalbach om Lindely

"I alt hvad jeg har skrevet af drama og prosa, har jeg haft en eller flere kvindelige hovedpersoner, efterhånden havde jeg fået lyst til at skrive om en mand. At se verden med hans øjne.

Cirka samtidig blev min meget gamle far ud af stand til at klare sig selv, og fik behov for at få hjælp fra det sundhedssystem, han indtil da kun sporadisk havde været i kontakt med. Det var så brutal og interessant en oplevelse, at jeg var nødt til at skrive om det."
Læs mere om bogen i interviewet med Astrid Saalbach

Begge forfatterinterviews er lavet af Louise Willingsøe, praktikant hos Ordkraft, og studerende i analytisk journalistik på Aarhus Universitet.

Book din billet

Det sprudlende gode selskab finder sted tirsdag den 10. oktober i Foredragssalen ved Aalborg Hovedbibliotek fra klokken 16:30-18:30.

Skynd dig at købe billet her

Foto-credit:
Annette Bjergfeldt: Sif Meincke