En hånd holder en smarttelefon.

Godt skrivende digital formidler søges til indholdsproduktion og biblioteksformidling

Kunne du have skrevet en bedre overskrift? Brænder du for biblioteksformidling både digitalt og ansigt til ansigt med vores biblioteksgæster? Og kan du skrive en tekst som ansporer læseren til spontan reservering af bøger eller tilmelding til arrangement? Så skal du læse med her og søge vores ledige stilling som digital formidler.

Taler du også #SoMe? Kan du omsætte ”skriv noget om nye fagbøger til 10-årige” til en webartikel, der skaber udlån og give artiklen en overskrift, der kalder på klik i nyhedsbrevet?

Trives du samtidig i rollen som vært og ser du frem til at skabe indhold og oplevelser i Aalborg Bibliotekernes digitale og fysiske rum sammen med brugerne? Så er du lige nøjagtigt den person, vi mangler på holdet i ”Kommunikation og digitalisering”.

På holdkortet er i forvejen 21 kollegaer, som arbejder med en bred vifte af indholdsproduktion, grafisk design, PR, markedsføring samt support og vedligehold af bibliotekets systemer og platforme.

Vi kan tilbyde dig en varieret arbejdsdag, hvor dine arbejdsopgaver fx kan bestå af:

• Præsentation af biblioteksmateriale på digitale platforme ud fra aktuelle temaer og dagsordener
  • Community management og brugerinddragelse på vores Facebook
  • PR og markedsføringsopgaver for Ord- og Litteraturfestivalen Ordkraft
  • Korrekturlæsning, ”kan du hjælpe med at skrive det her lidt mere lækkert?” og andre skriveopgaver.

Læs hele jobopslaget og søg stillingen via aalborg.dk