Et af billederne fra den kalender, Bedsteforældrenes Klimaaktion har lavet

Bedsteforældrenes Klimaaktion udstiller ”Den nøgne sandhed”

Bedsteforældrenes Klimaaktion har udgivet en vægkalender for at sætte fokus alvoren i klima- og biodiversitetskrisen. Indtil 20. december kan du finde en udstilling med billeder fra kalenderen på Hovedbiblioteket.

Bedsteforældrenes Klimaaktion har udgivet en vægkalender for 2024 med nøgenfotos af bevægelsens medlemmer. Begrundelsen for nøgenheden er, at den udstråler en sårbarhed og et ønske om en ny begyndelse. Det kræver mod og overvindelse at lade sig fotografere nøgen, men bevægelsens medlemmer har fundet modet på grund af alvoren i klima- og biodiversitetskrisen.

Billederne fra kalenderen er trykt som fotoplakater der udstilles i Glashjørnet på Hovedbiblioteket.

Udstillingen åbner fredag 1. december kl. 10-13 og kan opleves frem til 20. december.

Kalenderen sælges i Hovedbibliotekets arkade fredag 1. december kl. 10.00 til 13.00 og torsdag 7. december kl. 14-16.

Hvad er Bedsteforældrenes Klimaaktion?

Bedsteforældrenes Klimaaktion er en græsrods- og aktivistbevægelse, der samler modne mennesker i 50+-alderen, der er bekymrede over, hvilken verden vi efterlader til fremtidige generationer. Bevægelsen samler alle ældre, der vil være med til at bekæmpe de truende klimaforandringer. De søger at udbrede budskabet om det gode klimavalg og presse politikerne til at tage ansvar og handle for hurtig og effektiv grøn omstilling.

Vil du vide mere om Bedsteforældrenes Klimaaktion, kalenderen eller udstillingen så henvend dig til:

Ute Kristensen, tlf. 30 66 87 48

Stephanie Nagy, tlf. 23 71 07 52