Valg

Unge/Voksne

Vælgermøde: Bliv klar til Europa-parlamentsvalg

25.04.24
Mød EP-kandidater og bliv klædt godt på til det kommende parlamentsvalg.

Det gælder EU’s fremtid, når danskerne den 9. juni skal stemme til Europa-Parlamentsvalget 2024. I hvilken retning skal det europæiske samarbejde udvikle sig og hvordan løser vi de mange udfordringer? Det diskuterer vi med kandidaterne den 25. april i Aalborg.

Omkring 400 millioner stemmeberettigede europæere skal til sommer sætte deres kryds til Europa-Parlamentsvalget og dermed være med til at definere EU’s fremtid. Nu har du mulighed for at møde og diskutere med de kandidater, der kæmper om de 15 danske pladser i EU-Parlamentet.

De seneste fem år har udgjort en højdramatisk periode i EU’s historie, hvor spørgsmålene står i kø blandt andet angående klima, krig, forsyningssikkerhed, udvidelser, geopolitik. Men hvad bliver valgets store dagsordener? Hvem er kandidaterne? Og hvad vil de arbejde for i Parlamentet?

Panelet af EP-kandidater indtil videre

(øvrige kandidater offentliggøres løbende):

• Melina Andersen – SF
  • Barikan Solecki – Moderaterne
  • Jakob Dyrmann – Venstre
  • Petar Socevic – Alternativet
  • Flemming Agerskov – Det Konservative Folkeparti
  • Asser Mortensen – Socialdemokratiet

Valgmødet arrangeres i samarbejde med Aalborg

Valgmødet arrangeres med støtte fra Europa-Nævnet og Europa-Parlamentet i Danmark.

(Kilde: deo.dk)

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Nej
Fast teleslyngeanlæg: Nej – kontakt personalet for lån af mobil teleslynge

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket  – via dette link

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.