Unge musikere sidder med deres instrumenter med arkitektonisk baggrund

Om dette arrangement

Bibliotek
Glashjørnet
For voksne
Unge/Voksne

Unge spiller klassisk - mød talenter fra Aalborg Kulturskoles MGK

04.05.24
Træd ind i en verden af tidløs, musikalsk mesterlighed, hvor unge musikere fra Klassisk MGK fejrer de komponister, som har sat dybe spor i musikhistorien, og som stadig inspirerer komponister den dag i dag.

Vi er oppe i superligaen, hvor Johann Sebastian Bach og Ludwig van Beethoven bare nogle af de navne du får at høre fra.

Mærk energien og entusiasmen fra den nye generation af musikere, når de spiller værkerne med en levende og autentisk fortolkning, der bringer klassisk musik ind i det 21. århundrede.

De unge har i april gennemført en række koncerter under Panorama Festival, som de selv har arrangeret. Til juni skal de op til afsluttende eksamen, så nu kan du opleve den musik, de har øvet sig på hele året og har stået på scenen med flere gange.

Der kommer desuden en overraskelse som afslutning på koncerten, fortæller koordinator for MGK og pianist Maria Eshpai.

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Ja
Fast teleslyngeanlæg: Ja.

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket – via dette link.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.