Folkestuen
Unge/Voksne

AFLYST: Undren: Vi taler om et emne, der bevæger os

23.04.24
Kom i dybden med et emne til vores samtalesalon, Undren. Vi skal nok sørge for at holde samtalen i gang, og for at det bliver hyggeligt, afslappende og berigende.

Vi byder ind til en række samtalesaloner, hvor vi kommer i dybden med et emne sammen med dig, og andre der gerne vil bruge en times tid på bare at tale og måske endda blive en smule klogere på et og andet.

Vi taler om et emne, der bevæger os

Vi inviterer alle ind med åbne arme og sind, og vores samtalesaloner er i virkeligheden bare en mulighed for at mødes med nogle andre mennesker og tale sammen om et emne, der bevæger os.

Vi er der til at hjælpe samtalen på vej, men vi er der ikke for at skabe hverken debat, konflikter eller enighed.

Det vores erfaring, at deltagerne i en samtalesalon, går beriget derfra og endda ofte tager en ven med til den næste omgang. Så de kan dele oplevelsen. Det håber vi, du også vil.

Hvad er en samtalesalon?

En samtalesalon lyder måske, som noget der hører til hos det bedre borgerskab.

Noget med cognac, cigarer, cellomusik og langhårde filosofistuderede med dyre ord og sætninger, så lange man bliver væk i dem. Sådan er det heldigvis ikke i virkeligheden og slet ikke på biblioteket.

Vi kommer lidt længere ned

"Undren" er en række samtalesaloner som skal give os mulighed for at tale sammen. At tale sammen og komme ordentligt i dybden med et emne.

Lidt længere ned, end der vi når til i hverdagens til tider overtfladiske snakke om vejrudsigten, larmende knallerter, madplaner og om det seneste afsnit af Bridgerton/Andor/Dansegarderoben/ Greys Anatomy/x-factor/Paradise osv. osv. osv.

Overskrifterne for samtalerne finder vi ud af hen ad vejen, og også her vil vi meget gerne have dit input.

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Nej - kontakt personalet for niveaufri adgang
Handicapvenligt toilet: Ja
Teleslynge: Nej - kontakt personalet for lån a mobil teleslynge

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket via dette link.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængelighed på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet skriv til os på bibliotek@aalborg.dk eller ring på tlf. 99314300.