E grafisk skyline af Aalborg. Foran skylinen står der "Nordgys" med store bogstaver.

50 kr.
For alle
Bestil billet(ter)
Unge/Voksne

Nordgys Horrorfestival vender frygteligt tilbage!

11.11.23
Er du til monstre, afrevne hoveder, det okkulte, det makabre? Kort sagt bøger, film og spil, du ikke tør finde frem, hvis du er alene hjemme? Så skal købe billet til vores årlige horrorfestival, Nordgys.

Nordgys er en endagsfestival for dig, der elsker gys og horror. Der er noget for alle. Hvad enten du er nysgerrig på genren, eller er hærdet horrorfan som end ikke blinker med øjnene ved synet af blodsprøjt og afrevne lemmer.

Når du køber billet, får du adgang til alle arrangementer til Nordgys-festivalen den 11. november 2023 kl. 11- 18.

Dagen byder bl.a. på foredrag, interviews og besøg fra forlag. Du kan selvfølgelig også gå på jagt i vores samling af gyserlitteratur, film og spil, og vi hjælper dig gerne med at finde noget, der passer til dine behov.

Sæt kryds i kalenderen og hold øje på vores hjemmeside, hvor vi løbende opdaterer programmet.

”Monstre findes og det gør spøgelser også. De bor indeni os, og nogle gange er det dem, der vinder” – Stephen King, ”Ondskabens Hotel”

Gysergutter, forskere, forfattere og film. Det kan du bl.a. opleve til Nordgys:

Kl. 11.00-12.00: Aaaarhhhh! Kom på opdagelse i gyserfilmens lydunivers! Ved Frederik Lundsgaard Jensen, Cand. It. I audiodesign og musiker

Kl. 12.15-13.00: Grav dybt i horrorgenren: Mød forlagene, der sætter ord på dine mareridt. Med 2 Feet Entertainment, Kandor og Read.Die.Repeat.

Kl. 13.00-13.30: PAUSE! I pausen kan du få pulsen ned og:

Få en snak med forlagene Kandor, 2 Feet Entertainment og Read.Die.Repeat og lige købe et par bøger med hjem.

Lære noget helt nyt og (måske) interessant om din ven/veninde, kæreste eller en helt fremmed med samtalekortene fra The Horror Talks.

Deltage i Nordgys’ gyserkonkurrence

Gå på opdagelse i bibliotekets udstilling med horrorlitteratur, spil og film.

Kl. 13.30-14.15: Mød Gysergutterne – Danmarks bedste podcast om gys! Med Joachim Jelle og Bjørn Kjærgaard

Kl. 14.30-15.00: Mit indre øje. Samtale mellem forfatter Anna Laurine Kornum og biblioteksformidler Matilde Norup Iversen

kl. 15.15-16.15: Er gyset sundt for os? Ved Mathias Clasen, leder af forskningscenteret Recreational Fear Lab ved Aarhus Universitet

Kl. 16.30-18.20: Surprise gyserfilm! Titlen forbliver en hemmelighed, men vi kan godt afsløre at den er fed!

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja

Niveaufri adgang: Personalet kan hjælpe dig op ad rampen

Handicapvenligt toilet: Ja

Fast teleslyngeanlæg: Nej

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængelighed på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet skriv til os på bibliotek@aalborg.dk eller ring på tlf. 99314300.

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg her.