Foto af fredscontaineren der er dekoreret med en spraymalet bamse

Om dette arrangement

Målgruppe
For alle
Organizer
Børn

Besøg Fredsby Aalborgs Fredscontainer foran Nørresundby Bibliotek

15.04.24 - 26.04.24
Opfører du dig som en løve eller en skildpadde, når du er i konflikt? Besøg Fredscontaineren og bliv klogere på dig selv og konflikter.

En gammel skibscontainer er blevet til en fredscontainer. Foran Nørresundby Bibliotek står fredscontaineren i 2 uger. Den indeholder en udstilling, der gør dig klogere på konflikter. Udstillingen er målrettet 9-13-årige og deres familier, men alle er velkomne!

Fredscontaineren har bredt sit budskab ved 29 af Aalborgs skoler, og den har deltaget i en række af byens events – ikke minde ved uddannelsen af Børnekonfliktmæglere. Fredscontaineren er blevet til på initiativ af Fredsby Aalborg og Nordjyske Museer og kurateret af Oplevelsesdesigner Malene Agermose. Den er dekoreret af elever fra Herningvej Skole i samarbejde med billedkunstnere. Et velvilligt sponsorat fra Spar Nord Fonden har gjort det hele muligt.

Kom og se- eller gense Fredscontaineren. Den er åben i bibliotekets betjente tid.

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Ja inde i biblioteket
Teleslynge: Nej

Læs mere om åbningstider, tilgængelighed og planlæg dit besøg på Nørresundby Bibliotek.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.

Materialer