Det I anbefaler - sommeren 2023

Det I læser - sommerudgaven (del 1)

05.09.23
Vores skønne nyhedsbrevsabonnenter har læst gode bøger, og delt sommerens læseoplevelser med os. Vi har samlet op, og her får du 8 brandvarme anbefalinger der måske kan få sommeren til at vare lidt længere. Anbefalinger fra jer til jer.

I det seneste nummer af vores nyhedsbrev spurgte vi, hvad der har været den bedste læseoplevelse henover sommeren.

Det viser sig, at I har læst så meget, at vi har været nødt til at dele anbefalingerne op i to dele. Del 1 får du her, og så kan du glæde dig til næste uge, hvor vi afslører del 2 med de sidste 7 anbefalinger.

8 af de brandvarme

1. Scott Kelly, Ekspeditionen, Et år i rummet. Fantastisk bog om noget man sjældent hører om eller faktisk ved ret meget om. Forholdene og det arbejde de udfører.
    Find 'Ekspeditionen - et år i rummet: mit livs opdagelsesrejse' her

2. Har læst Bjarne Reuter: “Løgnhalsen fra Umbrien”. Den er morsom og fantasifuld.
    Find 'Løgnhalsen fra Umbrien' her

3. Jeg har haft stor glæde af at læse Charlotte Mandrup Larsens tre bøger om Estrid Ulvfare samt fået genopfrisket noget af min viden om vikingetiden.
    Find 'Estrid Ulvfare' her

4. Ann-Helén Laestadius: Bytte. Årets bog i Sverige - foregår i Lapland, og fortæller om problemer mellem samebyen og lokalbefolkningen.
    Find 'Bytte' her

5. Min bedste bog i denne sommer er “Sidste sommer på Lindø” af Eleonora Holmgren. Bogen handler om den 86-årige Britta, som har et stort ønske om at tilbringe endnu en sommer i sit elskede sommerhus. Adam har rodet sig ud noget snavs og forlader storbyen og bryder ind i Brittas sommerhus. Efterhånden opstår der et varmt venskab imellem de to. En sjov, spændende og rørende sommerhistorie.
    Find 'Sidste sommer på Lindö' her

6. Pip Williams: De glemte ords bog. Bogen gør et uudsletteligt indtryk, selv om emnet lyder lidt tørt. En lille pige begynder ar samle på ord, som forkastes som ubrugelige i forhold til at komme med i den autoriserede ordbog over det engelske sprog. Det bliver en livslang besættelse. Samtidig følger vi hendes skæbne, hvilket giver fortællingen det nødvendige krydderi.
    Find 'De glemte ords bog' her

7. Jeg har læst Hjemkomsten, skrevet af Victoria Hislop. Jeg synes, hun er god til at beskrive de forskellige lande, hendes historier foregår i, og også hvordan livet var tilbage i tiden.
    Find 'Hjemkomsten' her

8. Kobberslottet – en fantastik medrivende og spændende bog. Lotte og Søren Hammer skriver i et letlæseligt sprog. Er i gang med resten af serien – glæder mig til læsningen.
    Find 'Venner og Fjender' serien her

Send os dine anbefalinger

Vi vil altid gerne høre fra dig og dele dine læseoplevelser og anbefalinger videre. Hvis du har lyst til at dele din største læseoplevelse, en god anbefaling eller hvad du læser lige nu, så tøv ikke med at skrive til os på nyheder-bibliotek@aalborg.dk

Vil du være en del af holdet?

Hvis du vil være en del af holdet der jævnligt får spørgsmål om læse- og biblioteksvaner og samtidig deltage i konkurrencer med bogpræmier, få inspiration og nyheder fra biblioteket, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev for voksne og/eller for børnefamilier.

Tilmeld dig nyhedsbrevene her.