Skriv opgave

Skal du skrive opgave?

12.01.22
Vi er klar til at hjælpe dig med informationssøgning til din opgave bl.a. via servicen Book en Bibliotekar, hvad enten du kommer ned til os på Hovedbiblioteket eller ønsker at få hjælp virtuelt.

Book en Bibliotekar

Få hjælp til din informationssøgning via vores service Book en Bibliotekar. Her får du 30 minutters vejledning.

Vi er også klar til at hjælpe dig enten via mail eller visuelt via Microsoft Teams, hvor vi blandt andet kan guide dig rundt på hjemmesiden. Vi tilbyder dig op til 30 minutters vejledning.

Brug vores digitale ressourcer

Under Netbiblioteket har du mulighed for at søge i adskillige databaser, som vi stiller gratis til rådighed. Du kan finde bøger, artikler (også i fuldtekst), film, koncerter og adskillige opslagsværker.

Mange af disse har du adgang til hjemmefra. For at kunne tilgå dem skal du være bosiddende i Aalborg Kommune og registreret låner hos os.

Tips og tricks til søgning

Står du overfor at skulle skrive opgave, har vi her samlet nogle forskellige tips og tricks til hvordan du griber en informationssøgning an. Jo før, du kommer igang med din søgning, jo bedre mulighed har vi for at skaffe dig materiale.