Tre forskellige personer med øretelefoner

Kom med i eReolens Lytteklub

24.11.22
Kom med i Lytteklubben for folk, der elsker lydbøger.

Vidste du, at eReolens brugere har en klub på Facebook, hvor de deler inspiration og diskuterer lydbøger?

Du finder og melder dig ind i Lytteklubben her.

Lytteklubben skriver om sig selv:

"Vores filosofi er, at der skal være plads til alle - præcis ligesom på bibliotekerne og i læseklubberne rundt om i landet.
Som udgangspunkt deler vi og anbefaler bøger fra eReolen, men gruppen handler først og fremmest om at dele og nørde vores glæde ved lydbøger".

Alle genrer, forfattere, titler og oplæsere kan derfor indgå i diskusionerne. Du kan fx anbefale en god bog, du har hørt, eller spørge de andre medlemmer til råds om inspiration. Som i alle gode grupper er en god tone naturligvis en selvfølge.

Kom i gang med at høre lydbøger

Vil du gerne være med i Lytteklubben, men er ikke kommet igang med at høre lydbøger endnu, så anbefaler vi her en række gode lydbøger til "begynderen". Dvs. at vi har fundet et udvalg af bøger, indlæst af nogle af de mest populære oplæsere. Skuespilleren  Githa Lehrmann er en prisbelønnet lydbogsoplæser med over 40 års erfaring med alle genrer, bl.a. krimier, mens den unge forfatter Thomas Korsgaard er elsket for oplæsningen af sin autobiografiske romantrilogi om Tue.

For ligesom du nok har yndlingsforfattere, så vil du også opdage, at indlæserens stemme har stor betydning for din oplevelse. Nogen foretrækker en oplæser, der dramatiserer historien, mens andre holder af en mere nøgtern stemme.

Det er bare et af de emner, der ofte debateres i Lytteklubben.

Prøv det af og noter dig de oplæsere, du kan lide at lytte til. Du kan søge direkte på oplæserens navn, når du søger i eReolens bøger.

Nye læsevaner

I en travl hverdag kan lydbøger også betyde, at du får mere tid til at læse. Du kan lytte til den nyeste bestseller på bil- eller cykelturen, mens du gør rent eller er i motionscenter. Eller når du bare ligger på sofaen og slapper af.

Eksperimenter med, hvad der passer dig bedst og lad dig inspirere af de andre medlemmer af Lytteklubben - lydbøger på eReolen.

Kom godt i gang med eReolen

1. Du skal være bosiddende i Aalborg Kommune for at benytte eReolen via Aalborg Bibliotekerne.
  2. Klik ind på ereolen.dk for at streame i browser, eller hent eReolens app for download til offline læsning.
  3. Vælg Aalborg Bibliotekerne, og log ind med dit bibliotekslogin.
  4. Ude at rejse? Download titlerne til offline læsning hjemmefra inden afrejse.
  5. Få hjælp til eReolen.dk via Hjælp-siderne.
    eReolens support står klar med hjælp, hvis du skulle opleve fejl eller mangler. Få hjælp til eReolen via eReolens support.
    Supporten er også åben på telefon 7026 3636 mandag-fredag kl. 14-18 samt lørdag kl. 10-14.