Julen har englelyd

Julen står for døren, og med den følger alt hurlumhejet omkring den, gaver, gløgg, gås eller and, og julemusik- og zak.

Ja, julemusikken har sit helt eget spændende kapitel i vores allesammens fortsatte julesaga. Mange elsker julemusik, og kan ikke få den tidligt nok, mens andre hader den, og får kriller når de første sprøde juletoner rammer æteren i november.

Vores opfattelse og definition af julemusik er altså ret forskellig, da der er så mange forskellige typer af den! Kategorien spænder vidt, lige fra smukke klassiske juleoratorier, over Andy Williams bløde croonerstemme, til Bamse og Kylling. Og alt muligt seriøst og spraglet derimellem.

Herunder kan du måske finde den cd som er lige præcis den julemusik du helst vil lytte til, musik som får dig helt op på julebeatet, eller som du kan bruge til kærkommen stressen af fra decembers julevirak. Vi lover at her er noget for enhver julesmag.

Bach og anden klassisk julemusik

Bachs juleoratorium står for mange som den ypperste julemusik, men der findes også værker af andre klassiske komponister.
Se listen med klassisk julemusik

Christmas carols

For nogle kan julemusikken simpelthen ikke blive engelsk nok.
Se udvalget af engelske christmas carols på cd

Pop/rock

For dem der vil have rockende julerytmer, bløde som hårde.
Se udvalget af julens pop/rock albums på cd

Evergreens

Her er vi så afgjort i den bløde afdeling - Til julebal i croonerland.
Se udvalget af julens evergreens på cd

På dansk

For dig der helst vil synge med på dansk, bl.a. Kaya Brüel og Ole Kibsgaard: Julen varer længe.
Se udvalget af danske julealbums på cd

Børnejulemusik

Julen er børnenes fest, og heldigvis er der lavet masser af dejlig julemusik til de yngste.
Se udvalget af børnejulemusik på cd

Julekalender

Ingen jul uden tv-julekalendere. Her kan du både nostalgitrippe eller blive opdateret på de nyere kalendersange.
Se udvalget af julekalendermusik på cd