Billede af udstillingen Forskning på farten

Forskning på Farten

23.10.19
Kom ned og oplev rejseudstillingen Forskning på Farten fra Statens Naturhistoriske Museum og Experimentarium.

Forskning på Farten er en udstilling, som tager på turné rundt i landet for at gøre danskerne endnu klogere på nogle af de naturhistoriske områder, der forskes i i dag. Denne forskning har utrolig stor betydning for den forståelse, vi opnår om verden omkring os.

Vidste du fx, at et menneskehjerte slår ca. 100.000 gange i løbet af en dag eller at gamle isbjørnekranier kan afsløre forurening på Arktis?

Udstillingen består af 70 originale museumsgenstande fra Statens Naturhistoriske Museum, som alle fortæller en historie fra den naturhistoriske forskningsverden. Det er første gang i Danmark, at der udstilles så mange genstande udenfor museets fire vægge.

Udstillingen er en del af Forskningens Døgn og vil løbe frem til medio november.

Læs mere om Forskning på Farten