Shoplifters

25.04.19
Vi anbefaler: Guldpalme-vinderen ”Shoplifters” er et gribende hverdagsdrama.

”Shoplifters” er en fortælling om en familie, der klarer sig igennem livet med butikstyveri og småsvindleri. En dag finder familien en forsømt og hjemløs pige, som de tager til sig. Deres liv vendes langsomt på hovedet, da pigens forældre begynder at lede efter hende. En film om fattigdom og kærlighed, der stiller spørgsmål ved, hvad en familie er og skal være – et tilbagevendende emne for den japanske instruktør Hirokazu Kore-eda, der også i filmene ”Min søns familie” og ”Efter stormen” beskæftiger sig med familierelationer.

Se filmen lige her på Filmstriben.dk

Filmstriben er bibliotekernes digitale filmtilbud til dig. Filmstriben kan bruges af alle i Aalborg Kommune, som er oprettet som bruger på Aalborg Bibliotekerne. Du logger ind med dit cpr-nummer og din pinkode og vælger "Aalborg Bibliotekerne" i menuen.