Det vi læser i september 2021

14.09.21
Hvad læser vi egentlig selv, når vi ikke er trukket i arbejdstøjet? Få svaret her, hvor du får en række personlige anbefalinger fra bibliotekets medarbejdere.

Line D har læst 'Den sidste boghandel i London' af Madeline Martin

London under 2. verdenskrig. En by og et land i krig. En ung kvinde der bliver ansat i en faldefærdig i boghandel, men som langsomt forelsker sig i litteratur og hvad det kan give folk under krig: et sammenhold og et fællesskab. Historien om Grace og hendes liv er klart værd at læse og jeg blev meget mere fanget end jeg havde forestillet mig.

Morten har læst 'Inside the Box' af T. J. Murphy

Dette er nybegynderens guide til Crossfit, der kommer ind på historien og kulturen omkring denne relativt nye træningsform. Forfatteren er en midaldrende, tidligere maratonløber, der måtte stoppe pga. skader, og vi følger gennem bogen hans rejse fra novice til omvendt discipel – fra sygeseng til en velfungerende krop. Nem at læse og i øjenhøjde med alle os, der intet ved om Crossfit.

Rikke har læst 'Pigen i brevet' af Emily Gunnis

Den unge gravide Ivy bliver sendt bort til Sct. Margaret. Ivy skriver hjerteskærende breve til barnets far om de frygtelige ting hun bliver udsat for. Der forgår mystiske ting på Sct. Margaret, hvor børn bliver gemt af vejen. Samantha leder desperat efter et gennembrud i sin karriere og finder Ivys breve. En bog fra domestic noir-genren der virkelig får retfærdighedssansen på kogepunktet!

Ellen har læst 'Jorden under mig' af Helle Vincentz

Bogen ramte mig lige i hjertet allerede fra første side. Det er en roman om Helles egen barndom, hvor hun (der var på ”hold med ”faren) blev meget alene ved farens selvmord. Man følger Helle gennem livet, hvor hun på ydersiden har succes, men kæmper hårde kampe med traumerne. En af årets allerstørste læseoplevelser.

Line har læst 'Ingen er bange for folk, der smiler' af Véronique Ovaldé

Ovaldé blænder op for en fantastisk, mystisk og nærmest filmisk fortælling om elskværdige, korrupte mænd og en utilpasset kvinde, der går sine egne veje. Gloria Marcaggi søger med sine to døtre tilflugt i Alsace på flugt fra fortiden og de mænd, der har formet hendes liv. Men hvad er det for en trussel Gloria flygter fra? Finurlig, fransk og forførende!