Nyheder for børn

Nyheder for børn og unge - bl.a. om Coronavirus

17.03.20
Børn er også interesserede i nyheder og vil gerne selv følge med i, hvad der sker rundt om i verden.

Vi har nogle forslag til, hvordan børn kan orientere sig om, hvad der sker i både Danmark og i resten af verden.

Ultra Nyt

Ultra Nyt er DR’s nyhedstilbud for de 7-12 årige. Nyheder i børnehøjde om bl.a Coronavirus, klima, mobning, sport og meget mere.

Se Ultra Nyt her.

Faktalink

Danske artikler om aktuelle debatter og historiske emner.

I Faktalink finder du udførlige artikler om aktuelle og samfundsrelevante emner.

Her finder du artikler om alt fra sport, kultur, historie, politik, it, trends og medier og meget mere.

Gå til Faktalink her.

Log ind med dit bibliotekslogin for at læse artiklerne

Verdens bedste nyheder

Verdens Bedste Nyheder er et uafhængigt medie, der laver konstruktiv journalistik og kampagner om fremskridt og løsninger på verdens udfordringer.

Artiklerne tager udgangspunkt i FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling, der handler om at løse nogle af klodens største udfordringer som ekstrem fattigdom, global ulighed og klimaforandringer.

Se Verdens bedste nyheder her.