Nu finder du magasiner på eReolen Global

10.02.21
Brug eReolen Global eller appen Libby, hvis du vil læse digitale magasiner.

Ny platform med nye fordele

eReolen Global er bibliotekernes side for engelske e-bøger og lydbøger, og med appen Libby kan du låne og læse direkte på din tablet eller telefon.

Hidtil har digitale magasiner været tilgængelige på RBdigital, men er nu flyttet over på eReolen Global, så det nu er endnu nemmere for dig at finde og låne bibliotekets digitale tilbud.

Overgangen til eReolen Global betyder, at du ikke som tidligere skal oprette dit eget login for at læse magasiner, men kan benytte dit almindelige bibliotekslogin.

Engelske og danske magasiner

Vær opmærksom på, at ligesom alle e-bøger og lydbøger på eReolen Global er på engelsk, så er de fleste magasiner også på engelsk. Der findes enkelte magasiner på dansk, bl.a.:

•    Antik & Auktion Denmark
•    ISABELLAS
•    Vi Unge
•    Spis Bedre
•    Psykologi
•    IN

Magasindatabasen på eReolen Global dækker magasiner, der er op til 3 år gamle.

Sådan finder du magasinerne på hjemmesiden

På eReolen Globals hjemmeside finder du menupunktet 'Magazines' i toppen af siden. Det leder dig ind til magasinsamlingen.

Sådan finder du magasinerne i Libby appen

I appen Libby trykker du på 'Explore' og vælger 'Guide: Magazines'. Det leder dig ind til magasinsamlingen.

Magazines. Det leder dig ind til magasinsamlingen.

Er du allerede bruger af eReolen Global?

For dig, der i forvejen bruger eReolen Global og appen Libby til at låne engelske e-bøger og lydbøger, betyder tilføjelsen af magasinerne ingen ændringer. Magasinerne tæller ikke med i lånekvoten, og ligegyldigt hvor mange magasiner du låner, er det stadig muligt at låne to bøger ad gangen ud over magasinerne.

For dig, der er tidligere bruger af RBdigital

Har du brugt den tidligere platform RBdigital, så skal du vænne dig til, at du ikke længere opbygger en historik på samme måde som tidligere. De lånte magasiner på eReolen Global og i appen Libby bliver nemlig automatisk afleveret igen efter 21 dage, hvorefter de forsvinder fra din oversigt.

Har du brug for at vende tilbage til et magasin, er det derfor nødvendigt at sætte det på huskelisten og genlåne det.
Ved overgangen til eReolen Global og appen Libby mister du desuden din lånehistorik fra RBdigital.

Den gamle platform RBdigital vil stadig være tilgængelig for dig indtil udgangen af februar. Herefter vil det ikke længere være muligt at benytte den, men udelukkende eReolen Global og appen Libby.