Alverdens interesser i magasiner og blade

Aalborg Bibliotekerne har et rigt udvalg af blade og magasiner både fra Danmark og udlandet. Interesser du dig for fiskeri, frimærker eller finere fransk madlavning, er der inspiration og viden at hente i de mange flotte magasiner og blade, du kan låne - eller du kan sætte dig godt til rette og læse dem på biblioteket.

Forside af tidsskriftet Stjernerne

Se for eksempel disse:

Der er stor interesse for astrologi og spiritualitet – ikke mindst blandt de unge. Er du med på trenden, vil du gerne læse artikler af astrologer om verdens gang eller vide hvordan dine stjerner står i denne måned så læs med i horoskopbladet ”Stjernerne – astrologisk livssyn”. Udkommer 12 gange årligt.
Bladet kan reserveres her: Stjernerne : astrologisk livssyn

Magasinet Whiskey&: Danmarks største magasin om spiritus

Er du mere til de verdslige nydelser har vi netop tegnet abonnement på magasinet ”Whisky&: Danmarks største magasin om spiritus” der skriver om whisky, rom og andet spiritus fra Skandinavien, Skotland, Caribien, Irland, USA og Japan. Der guides og testes i det 100 siders store magasin, der udkommer 5 gange om året.
Nyeste nr. kan læses på Nørresundby Bibliotek.
Bladet kan reserveres her: Whiskey& : Danmarks største magasin om spiritus

Magasinet Tid og Tendenser

Tid og tendenser udkommer fire gange årligt med artikler med fokus på tidsånd, samfund, forbrug og livsstil. Læs bl.a. artikler om hvordan etik, klima og identitetspolitik ændrer vores kostvaner eller hvordan abonnementsordninger vinder frem i mange brancher eller om hvor fornuften og empatien er blevet af. Tid og tendenser udkommer fire gange årligt.
Nyeste nr. kan læses på Hovedbiblioteket.
Bladet kan reserveres her: Tid og tendenser : tidsånd, samfund, forbrug & design

For cykelentusiaster er der også guld at hente på hylderne. Cykelmediet Cykel-motion Danmark og Cykelmagasinet er gået sammen og udkommer fremover med et fælles magasin med navnet Velomore. Magasinet udkommer fem gange årligt med artikler om motionscykling med inspiration til cykeleventyr i både Danmark og udlandet kombineret med tips og tricks om alt fra træning til teknik, kost og reparationer og tests af cykler og udstyr.

Bladet kan reserveres her: Cykelmagasinet Velomore

Søg på hjemmesiden efter tidsskrifter om netop din interesse, eller kom ned og spørg på biblioteket efter magasinerne om kunst, skak, politik, opera, rideheste, historie, guitarer, økologi, windsurf, litteratur, modeltog, søfart, botanik, traktorer, biavl, katte, knipling, mode, mad, computerteknologi, rejser, fotografering, boligindretning, sundhed, arkitektur osv.