Læseklub

Har du lyst til at læse og diskutere litteratur i fællesskab med andre?

I en læseklub kan I sammen diskutere handlingen i en god bog, udveksle meninger og tale om, hvordan bogen kan tolkes.

På Aalborg Bibliotekerne har vi en lang række gode tilbud til dig, der enten er i en læseklub, eller som gerne vil være med i en. Vi hjælper dig med at komme i gang med at lave en læseklub og giver dig inspiration til, hvordan du får mest fornøjelse af den læseklub, du allerede er med i.

Vi sørger for, at I alle får et eksemplar af den samme bog. Læseklubberne kan låne bøgerne i seks uger, så alle har god tid til at læse og diskutere .

Vil du være med i en læseklub?

Find andre, der har lyst til at være med i en læseklub. Spørg os, vi har mange kontakter og ved, hvor der er ledige pladser. Vi har tips til, hvor I kan mødes, hvor ofte samt alle de andre spørgsmål, der melder sig, når man skal starte ny klub op.
Læs mere her hvis du gerne vil med i en læseklub

Inspiration til dig, der allerede er med i en læseklub

Hvordan får I gang i den gode diskussion af den bog, I lige har læst? Skal I bruge hjælp til tekstanalyse og til alle de gode spørgsmål, man kan stille til en bog og et forfatterskab? Vi hjælper gerne med finde anmeldelser og analyser af bogen og materiale om forfatteren.

Gode tips til dig der allerede er med i en læseklub

Læsetips til gode bøger

Nogle romaner er mere velegnede end andre i en læseklub. Spørg på biblioteket eller find inspiration på vores hjemmeside

Find inspiration til bøger i litteraturlisten 'Bøger til læsekredsen'

Find inspiration og anbefalinger af skønlitteratur på Litteratursiden.dk

Smalle, spændende titler til læseklubber

Afhentning af bøger

Læseklubbens kontaktperson får direkte besked, når bøgerne er klar til afhentning på biblioteket. Bøgerne udleveres i Øen på Hovedbiblioteket, på vores lokalbiblioteker eller i bogbussen. Husk at fortælle, at der er tale om en læseklub, og nævn jeres kontaktperson/læseklubs navn.

Lån lokaler til læseklubben

I kan låne et af bibliotekets mødelokaler til jeres læseklub.

Sådan gør du, når du vil booke et lokale på biblioteket.

Har du spørgsmål om læseklubber?

Kontakt Gitte Kragh på telefon 9931 4300 eller på e-mail litteraturgrupper@aalborg.dk
Kontakt Nina Molsing på telefon 9931 4341 eller på e-mail nina.molsing@aalborg.dk

Ønsker du at blive medlem af en læseklub?

Kontakt Erling Lykke på telefon 2520 4367 eller på e-mail erling.lykke@aalborg.dk