Planlæg dit besøg på HistorieAalborg

Vi glæder os til at få besøg af dig. Her har vi samlet en række praktiske informationer, som kan være relevante for dig før og under dit besøg på HistorieAalborg.

HistorieAalborg har åbnet med betjening på hverdage – se hvornår og hvordan her

Ankomst

• Adressen er: Arkivstræde 1, 9000 Aalborg
  • HistorieAalborg har ikke egne parkeringspladser. Du kan parkere 1 time i Niels Ebbesens Gade.
  • Ankommer du med offentlig transport, anbefaler vi dig at benytte rejseplanen.dk. Der er busstoppested i Danmarksgade ved Netto.
  • Der er en parkeringsplads med handicapskilt på Peder Barkes Gade, tæt ved bagindgangen til Historieaalborg.
  • Der er to parkeringspladser med handicapskilt ved Vor Frue Kirke.

Adgang og elevatorer

• På HistorieAalborg er der trapper med gelænder op til hovedindgangen. Døren er tung at åbne.
  • Der er adgang med elevator med personalets hjælp. Ring på tlf. 99314234, hvis vi skal komme ud og hjælpe dig.
  • Hovedveje i biblioteket er min. 130 cm, og mellemrummet mellem vores reoler er minimum 100 cm.

Toiletter

• HistorieAalborg har to gæstetoiletter, hvoraf det ene er handicapvenligt.

Arrangementer og møder

• Hvis du er til et arrangement, og du har brug for at trække dig, er du altid velkommen til det.
  • Vi holder arrangementer i biblioteksrummet, hvor der er adgang for fx kørestole. Har du brug for at have en ledsager med, gør vi naturligvis plads til det. Vær opmærksom på, at personalet kan hjælpe dig med adgang til elevatoren.
  • Vi har adgang til mobile teleslynger i forbindelse med arrangementer. Kontakt personalet senest 2 dage før.

Hjælpemidler

• Man kan låne ekstra lys og en lup.
  • Ikke alle handicaps kan ses. Solsikkesnore udleveres gratis og uden spørgsmål i betjent tid. Læs mere om Solsikke programmet her.
  • Førerhunde og servicehunde, der ledsages af deres ejer, er velkomne på HistorieAalborg. Derudover er det normalt ikke tilladt at medbringe dyr på biblioteket.