Print, kopi og scan

Du kan printe, skanne og kopiere på dit bibliotek. Læs her hvordan.

Husk at tjekke dit biblioteks åbningstid, inden du sender dine dokumenter til print.

Bemærk: Al brug af computere og trådløst netværk hos Aalborg Bibliotekerne foregår på eget ansvar. Det er ikke muligt at bruge USB-portene på computerne.

Sådan bruger du print og kopi

Print fra publikums-PC

• Åbn dit dokument og vælg "Udskriv"
  • Fortsæt med at bekræfte udskriftsdialogen
  • Tjek dine udskriftsindstillinger i Princh vinduet der dukker op
  • Betal med en af de tilgængelige betalingsmuligheder. I forbindelse med kreditkortsbetaling, kan du blive bedt om verificering med MitId.
  • Husk din 4-cifrede kode på skærmen - den skal du bruge til frigivelse af dit print ved kopimaskinen

Print fra egen bærbar pc

• Åbn en browser og gå til print.princh.com
  • Indtast printer ID og upload dine dokumenter
  • Tilpas dine udskriftsindstillinger

Print fra mobil eller tablet

• Installer Princh-appen til iOS/Android, eller udskriv uden appen*
  • Åbn dokument og del det med Princh appen
  • Vælg printeren ved at scanne QR-koden og tilpas dine udskriftsindstillinger

*Hvis du ikke kan eller ønsker at installere mobilappen, skal du blot scanne QR-koden nedenfor med din enheds kamera og følge instruktionerne på skærmen.

Vær opmærksom på

• Det ikke er tilladt at printe på eget medbragt papir.
  • At du har mulighed for at printe hjemmefra via din egen computer. Følg vejledningen ovenfor og husk koden til frigivelse af printjobbet, da denne skal indtastes på standeren ved kopimaskinen. Koden vil blive vist på din skærm efter betaling.
  • At tjekke dit biblioteks åbningstid, inden du sender dine dokumenter til print.
  • Du skal udløse dit printjob på kopimaskinen inden for 24 timer. Ellers bortfalder printjobbet, og betalingen vil blive frigjort på din bankkonto efter 3 døgn.
  • Aldrig at fjerne fluebenet ved punktet 'Brug en kode til at frigive udskriftsjobbet på printeren'. Hvis du gør det, vil dine dokumenter blive printet med det samme og kan læses af uvedkommende.

Kopimaskinerne har følgende printer ID

• Hovedbiblioteket 1: 101826
  • Hovedbiblioteket 2: 101825
  • Hals: 101894
  • Hasseris: 101893
  • Nibe: 101891
  • Nørresundby: 101892
  • Storvorde: 101890
  • Svenstrup: 101895
  • Trekanten: 101896
  • Vejgaard: 101889
  • Vodskov: 101897

Priser på kopi og print

• A4 farve eller sort-hvid: 1 kr.
  • A3 farve eller sort-hvid: 2 kr.
  • Print på begge sider koster dobbelt.
  • Skal du scanne til email, er det gratis.

Sådan scanner du

• Vælg 'Scan til email'
  • Vælg 'Glasplade' eller 'Dokumentføder'
  • Vælg A4 eller A3 (størrelse)
  • Læg det ønskede dokument i
  • Vælg 'Scan nu'
  • Du har nu mulighed for at se det indscannede dokument på skærmen
  • Du kan tilføje flere sider eller slette sider - vælg derefter 'OK'
  • Du har nu mulighed for at tilføje flere dokumenter - vælg derefter 'OK'
  • Indtast mailadresse og vælg 'Send'

Dokumentet sendes nu til den indtastede mailadresse.