Et gammelt billede af Hals
På billedet, som er fundet på arkiv.dk, ser du Midtergade 9 ved flagstangen og Midtergade 12 til højre i billedet. Forrest i billedet ses ryghvirvler fra en blåhval som blev brugt som vejviser.

Om dette arrangement

Bibliotek
Målgruppe
For alle
Organizer
Unge/Voksne

Mød Hals arkiv den første tirsdag hver måned

05.09.23
Få hjælp til at søge i lokalarkiverne, find historiske billeder, læs gamle aviser med mere, når Hals Arkiv besøger biblioteket hver den første tirsdag i måneden.

Er du interesseret i lokalhistorie, slægtsforsking, historiske billeder eller gamle aviser, så skal du tage på Hals Bibliotek, når Hals Arkiv er til stede hver den første tirsdag i måneden kl. 15-18.

De kan hjælpe med meget. Blandt andet:

• At scanne dine billeder ind til Hals Arkivs samling.

• At søge i Hals Arkivs samlinger - billeder og arkivalier.

• At søge i bibliotekets database med digitaliserede gamle aviser.

• At søge i bibliotekets baser over udvandrede danskere.

• At starte på slægtsforskning.

Du behøver ikke tilmelde dig. Du dukker bare op i tidsrummet, og så tager vi godt imod dig.

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Ja
Fast teleslyngeanlæg: Nej

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hals Bibliotek via dette link.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængelighed på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet skriv til os på bibliotek@aalborg.dk eller ring på tlf. 99314300.